Dress detail
2013-02-14 | 12:26:00
Publicerad i: Digital media, Illustrationer,
Photoshop CS5 + Wacom Pen Tablet
 
Påbörjade en photoshopteckning för ett tag sedan men har inte hunnit färdigställa den förrän nu. Jag kände för att träna upp mina teckningskunskaper i Photoshop igen men hade dålig inspiration när det gällde motiv. Jag bestämde därför att göra en remake av en gammal handgjord teckning. Först hade jag tänk att visa före/efter men såhär i efterhand så känns originalet så frunktansvärt dåligt.
 
Jag tycker att resultatet blev en aning "hårt" med de svarta konturlinjerna, även om det var det jag var ute efter från början. Jag fastnade mer för den "mjukare" versionen utan kantlinjer men den behöver betydligt  mer bearbetning, så det får bli någon annan dag.
 

Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback