Manhattan sunset
2014-12-19 | 14:12:00
Publicerad i: Foto, Resor,

Utsikten från Rockefeller Center en junikväll 2013. Där stod jag i nästan en timme och fascinerades samtidigt som jag försökte få några skarpa bilder utan att någon annans bakhuvud plötsligt dök upp framför kameran. Under tiden stod syster och stampade och tyckte att "vi faktiskt hade sett utsikten nu". Jag hade gärna stannat tills det blev helt mörkt men till slut gav jag med mig och begav mig nedåt.

I kön till hissarna hamnade vi bland en skolklass med 15-16åringar från Texas som för första gången hade lämnat sin delstat. De var helt fascinerade av oss - att vi hade flugit över Atlanten, att vi pratade svenska och att vi hade lärt oss engelska i skolan. När vi klivit ut ut hissen skulle var och en ta bild med oss, så det var bara att le och försöka att inte se obekväma ut. Haha!

Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback