Oktobernatt
2014-11-08 | 20:02:34
Publicerad i: Foto,
 
En oktoberkväll på landet. Barfota och iklädd endast badkläder, shorts och en tröja ska jag precis bege mig ned till bastun när jag får syn på den klaraste fullmånen som speglar sig i det spegelblanka vattnet. Plötsligt är alla tankar på bastubad som bortblåsta och jag ränner runt som en galning för att hitta kamera och stativ. På mina bara fötter springer jag sedan ut för att hitta den perfekta platsen för att fota den magiska månen. Till min besvikelse upptäcker jag att den enda platsen där speglingen syns i vattnet är ifrån flytbryggan. Jag gör några tappra försök att ställa kameran på bryggan, sätta på självutlösaren och sedan stå blickstilla för att förhindra skakningsoskärpa. Hur tror ni att detta gick? Nä, precis - sådääär... Istället får jag nöja mig med några bilder på stjärnhimlen innan jag med stelfrusna fötter rusar in i bastun för att värma mig.
 

Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback