Game of Thrones Exhibition
2015-03-15 | 15:10:00
Publicerad i: Foto, Musik/Film/Böcker,
 
Få har väl missat Game of Thrones Exhibition som ägde rum i Stockholm i veckan. Och jag tror knappast att det inte bara var för mig detta blev en kamp mellan hopp och förtvivlan. Kort sammanfattat såg det ut ungefär såhär för mig:
 
HOPP
Game of Thrones Exhibition kommer till Stockholm!!!
 
FÖRTVIVLAN
Jag jobbar alla de fem dagar utställningen varar.
 
HOPP
Jag börjar sent på söndagen, vi planerar att gå dit innan jobbet.
 
FÖRTVIVLAN
Enorma köer första dagen och utsikten för söndagen ser ungefär likadan ut. Då var det bara att glömma att komma in.
 
HOPP
Svänger förbi utställningen på lunchrasten på tisdagen för att spana in shoppen åtminstone. Ser att kön faktiskt inte längre är speciellt lång, tänker att kanske, kanske kan jag hinna med en snabb titt på onsdagens lunchrast om jag äter lunchen i kön.
 
FÖRTVIVLAN
Springer ner till Kungsträdgården på lunchen och ser att kön är längre igen. Får besked om ca 25 minuters kötid. Ställer mig i kön i alla fall och hoppas på det bästa.
 
HOPP
Kön rullar på lite snabbare än väntat och en stund senare har jag tagit plats på tronen och snart befinner jag mig även på insidan!!
 
FÖRTVIVLAN
Det är ytterligare kö inne på själva utställningen. Beräknad kötid för aktiviteterna är ca en timme. Bara att glömma.
 
HOPP
Glad över att åtminste ha sett själva utställningen ser jag att man förlängt öppettiderna till kl 22 samma kväll. Tänker att jag kan komma förbi efter jobbet igen för att testa de olika aktiviteterna.
 
FÖRTVIVLAN
Går tillbaka till Kungsträdgården efter jobbet men inser att kön har växt på sig ordentligt. Minst en timmes köande på utsidan och minst lika länge igen på insidan. Känner att det inte är värt det och bestämmer mig för att åka hem.
Totalt sett är jag dock mycket nöjd över att ha hunnit med en snabbtitt under lunchen. Uställningen var inte speciellt stor, men det som visades var riktigt fint. Favoriten var helt klart Margaery Tyrells klänning. Helt fantastiska detaljer!
 

Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback